English version

 
 
 
 
 
 
13 rokov Tatry 111

V roku 1990 bola ponuka na predaj viac kusov valníkov Tatra 111, práve vyradených z ČSĽA, kompletné, pojazdné s plnou výbavou a stavom tachometra tak okolo 700 km od výroby. Vtedy v Nitre v autobazáre ich tam stálo asi 9 možno viac, možno o pár kusov menej. Jedno je ale isté, už vtedy nebolo možné ich kúpiť, pretože už boli predané samozrejme dopredu, veď toto bol bežný postup a bol tam samozrejme vyšší záujem z armády. Ale podarilo sa nemožné a jedna Tatra 111 valník sa v polovici septembra sťahovala po vlastnej osi do Bratislavy. 19 septembra jej bol vystaveny technický preukaz a vydané špz BAB 18-26. Jej majiteľ ju odstavil v jednom vojenskom útvare, rovno do garáže, kde kedysi tiež parkovali T 111.

Tam stála do roku 1996, kedy bolo treba garáž uvoľniť, a tak Tatra sa presťahovala do autoparku medzi ostatnú armádnu techniku, vtedy mala ešte plachtu.

Plachta postupom rokov sa rozpadla a aj Tatre státie pod holým nebom veľmi neprospievalo, no okrem toho že jej majiteľ každý rok platil povinné poistné, sa nič nedialo.

8 augusta 2003 bol veľký deň.Druhý a zároveň aj posledný valník Tatra 111 nachádzajúci sa na Slovensku vtedy zmenil majiteľa. Jej nový majiteľ už má v garáži perfektnú Tatru 141 a aby jej tam nebolo smutno tak jej prikúpil sestru.
Tatru jej nový majiteľ kompletne rozobral, lebo 7 rokov státia na daždi zanechalo stopy nielen na karosérii ale aj na motore, ktorý už nešiel pretočiť.

O osude ostatných T 111 z toho autobazáru z roku 1990 nemáme žiadne správy, je to až záhada, nikto si nič nepamätá, nikto nič nevie, ale Tatra 111 valník nie je ihla nemôže sa len tak stratiť, VIE NIEKTO NIEČO VIAC?


  [ Nasledujúca ]


  © 2001 - 2009 TATRATRUCK - Všetky práva vyhradené
  Webdesign by Milan Šuba