Dumpcar DC-5 je vozidlo na podvozku Tatra 147 /pre export na podvozku Tatra 147 E/
s tromi ťažnými nápravami, so vzduchom chladeným naftovým motorom. Je opatrený
dozadu výklopnou korbou o obsahu 5 m3 a ochranným štítom na kabínou
vodiča.
Dumpcar je určený k doprave kameňa, zeminy, všetkých sypkých hmôt a vôbec pre práce
spojené s prepravou materiálu. Pre svoju schopnosť jazdy v teréne a skrátený rozvor
náprav, je určený aj pre práce v obmedzenom priestore.
Toľko z príručky, ktorú vydala PPS Detva, teda výrobca tohto veľmi zaujímavého vozidla.
Prečo tajomná legenda?
Pretože T 147 jazdili po celom Československu, snáď v každom lome, či na väčšej
stavbe, dokonca sa vyskytli aj v Číne.
Nevieme koľko kusov sa presne vyrobilo, ani to, v ktorom roku sa začala a kedy sa
skončila výroba. Zachovalo sa len zopár fotografií a do dnešnej doby sa nezachoval
ani jediný exemplár tohto vozidla.
Takisto je veľký otáznik nad rôznymi výrobnými prevedeniami, jednotlivé typy sa
od seba líšili hlavne prevedením korby.
V jednom kameňolome v severných Čechách pracovalo zopár Tatier 147. V jednu
sobotu poobede vodiči odstavili autá, tak ako každý deň a odišli domov.
V noci bola veľká prietrž mračien a napadlo veľmi veľa zrážkovej vody.
V pondelok ráno bolo miesto kameňolomu zatopené do výšky niekoľko metrov
aj so všetkým, čo tam ešte v sobotu bolo a ešte teraz tam všetko pod vodou aj je.
Problém je ten, že už nikto z pamätníkov si presne nespomína, ktorý kameňolom
to presne bol, možno maličkosť, no v uvedenej oblasti je takých miest asi 40.
Toľko vraví legenda.
V nedeľu 18.8.2002 sa uskutočnilo slávnostné predstavenie Tatry 147 DC 5, ktorá
bola predstavená po prvý raz po perfektnej a náročnej renovácii.
Jej štastnému majiteľovi možno len blahoželať k odvedenej práci a zároveň
aj tak trocha závidieť. Táto Tatra 147 DC 5 je s najväčšou pravdepodobnosťou jediný
exemplár, ktorý existuje na území bývalého Československa.
|
|